Електронне тонування
Як відомо, тонування автомобіля — кращий спосіб захисту від ультрафіолетових променів і зайвої уваги сторонніх поглядів. Традиційно тонування автомобіля передбачає нанесення на скло спеціальної плівки, яка, крім очевидних переваг, є також недоліки, головний з яких — щорічне жорсткість норм ПДР. Проте наука і прогрес не стоять на місці. Сьогоднішня автомобільна промисловість досягла такого рівня, що пропонує автовласникам таку технологічну новинку, як електронне тонування. Такий вид тонування для України поки ще дивина, але зазначимо, що електронне тонування вже довело своє право на існування, успішно пройшовши тести відповідності міжнародним стандартам.
Що таке електротонування?
Електронне тонування — це вид тонування, який дозволяє налаштувати світлопропускання скла за бажанням автовласника. При цьому зміна параметрів проходження світла займає всього кілька секунд. Наприклад, в темний час доби або похмуру погоду тонування можна "відключити", а при яскравому сонці, навпаки, відрегулювати рівень затемнення до комфортного рівня. Електротонування — також відмінний спосіб уникнути претензій з боку співробітників дорожньої поліції. Це особливо актуально для водіїв, які часто виїжджають за кордон, де тонування автомобіля, як ми знаємо, заборонене. Виходить дуже зручно! Електронне тонування відображає до 85% ультрафіолетового випромінювання, створюючи комфортні умови для водіння.
Є два способи затонувати скла автомобіля електронним тонуванням:
- за допомогою смарт-скла, яке виготовляється за SPD-технології і встановлюється замість заводського. Таке скло має тришарову структуру: два зовнішніх скляних шару і один внутрішній, куди наноситься тонувальна плівка. Смарт-скло споживає електроенергію з розрахунку 7Вт на 1 м2;
- за допомогою спеціальної плівки, яка наноситься на автомобільне скло і підключається до электропроводки. Світлопропускання скла буде прямо залежати від кількості подаваного струму. Для цього в ланцюзі живлення передбачений регулятор напруги.
Види електронного тонування:
1. З використанням рідкокристалічної плівки — інноваційний метод, що працює на основі фотоелектричного ефекту. На скло наноситься рідкокристалічна плівка, на яку подається електричний струм. Процес встановлення такої плівки мало чим відрізняється від поклейки традиційної тонувальної плівки, але з тією лише різницею, що по завершенні установки потрібно під'єднати плівку до бортової мережі автомобіля. Достатньо напруги 12В, що легко забезпечує стандартна автомобільна мережа. Коли плівка не забезпечується струмом, вона знаходиться в твердому стані з пропускною спроможністю дорівнює нулю і має матовий відтінок. При надходженні електричного струму її структурні елементи переходять у розплавлений стан, збільшуючи пропускну здатність скла. При цьому скло стає повністю прозорим. Для регулювання ступеня прозорості скла слід змінити рівень напруги за допомогою регулятора.
2. Електрохромне тонування, яке діє за тим же принципом фотоелектричного ефекту, але відмінність полягає в типі плівки. У цьому типі електротонування використовується полімерна плівка. Властивості полімерів змінюються не тільки під впливом електричного струму, але і від освітлення, температури повітря. Порівняно з попереднім методом, електрохромне тонування вимагає подачі струму тільки в тому разі, коли потрібно змінити рівень затемнення скла.
При електрохромному тонуванні можуть використовуватися полімери, зменшують світлопропускну здатність плівки і її прозорість чи полімерні плівки, які змінюють тільки рівень своєї прозорості, а не світлопроникності. Під дією електричного струму полімери стають матовими і не впливають на проходження сонячних променів.
Звернемо Вашу увагу на те, що електрохромне тонування не є те ж саме, що електрохромне скло, "електрохром". Принцип роботи електрохромного скла заснований на впровадженні в його структуру струмопровідних ниток. При попаданні електроструму нитки викликають хімічні реакції, внаслідок яких відбувається затемнення поверхні. Дана реакція триває більше 5 хвилин, а процес зворотного освітлення займає ще більше часу.
У кожному зі згаданих випадків електро тонування — це ювелірна робота. При встановленні дуже важливо правильно під'єднатися до бортової мережі, правильно встановити смарт-скло або тонувальну плівку.
Ціна електронної тонування залежить від декількох чинників, серед яких варто виділити вид електротонування, якість застосовуваних матеріалів, складність робіт щодо встановлення та ін.
Зважаючи на необхідність підготовки матеріалів і обладнання, ретельності встановлення електро тонування найближчим часом навряд чи складе серйозну конкуренцію традиційним тонировочным плівкам. Электротонировка — це перш за все індивідуальний підхід і ексклюзивність. Смарт-стекла виготовляються індивідуально під конкретну модель автомобіля, що, звичайно ж, позначається і на ціні. Альтернатива — електронні тонувальні плівки — коштують не так дорого, як скло, але все одно на порядок дорожче, ніж якісні тонувальні плівки, не кажучи вже про китайських або корейських, якими наповнений ринок.
Наведемо приклад: середня площа автомобільних стекол становить 2м2. Вартість послуги електротонування з використанням смарт-скла коливається в районі 900-1500 дол за 1 м2. Задоволення виходить не з дешевих.
Давайте спробуємо підвести підсумок, зіставивши плюси і мінуси електротонування.
Переваги електронного тонування:
1. Високий показник захисту від сонячної енергії — 85%.
2. Можливість регулювання ступеня світлопропускання по мірі необхідності. Звідси випливає комфортне водіння в темний час доби, похмуру погоду, так як тонування можна "відключити" за допомогою модульного управління.
3. Смарт-скло володіє енергозберігаючими властивостями, що дозволить менше користуватися кондиціонером в спекотні дні.
4. Краща шумоізоляція (при використанні тривимірного смарт-скла).
5. Відсутність спеціального догляду. На мийках смарт-скла обслуговуються так само, як звичайні заводські, оскільки ЖК-шар поміщений всередину.
6. Естетична привабливість.
Недоліки електро тонування:
1. Висока ціна з огляду на ексклюзивність даної послуги — індивідуальний підбір матеріалів, підготовка спеціального обладнання.
2. Брак досвіду роботи з даним продуктом у установників, оскільки электротонировка в Україні поки ще не поставлена на такий широкий потік, як звичайна.
3. У разі рідкокристалічної тонувальної плівки ефект затемнення підтримується за рахунок включеного живлення. Плівка не споживає багато енергії, проте акумулятор буде сідати швидше.
Зваживши плюси і мінуси електротонування, дозволимо собі припустити, що в найближчі роки в Україні ринок традиційної тонування навряд чи здасть свої позиції электротонировке, яка швидше за все збереже свій статус альтернативного виду.
Ми не надаємо послуги електронної тонування. Стаття представлена в ознайомчих цілях. Якщо Ви бажаєте затонувати вікна Вашого автомобіля, всі варіанти тонування і ціни можна подивитися в цьому розділі.