
Матова захисна плівка на автомобіль: чесний відгук
Матова захисна плівка для авто, яка увійшла в ужиток кілька років тому, продовжує залучати автолюбителів своїм стильним зовнішнім виглядом. Матова автомобільна плівка — ідеальний спосіб перетворити автомобіль з глянсового в матовий.
Якщо Ви захочете замовити таку послугу, як обклеювання автомобіля матовою плівкою, то на більшості сервісів запропонує Вам на вибір два варіанти — антигравійний поліуретанова і вінілова плівка. В чому полягає їх відмінність?
- Антигравійна поліуретанова плівка — володіє тими ж характеристиками, що і глянцева антигравійна плівка, але надає поверхні матовий фініш. Вибір таких плівок на ринку невеликий, найбільш популярна і якісна з них — 3M VentureShield Matte. Як і глянсова версія плівки, 3M VentureShield Matte має товщину понад 200 мкр та високу еластичність, так само надійно захищаючи кузов автомобіля від сколів, подряпин, дрібних ДТП. Матова антигравійна плівка буває тільки прозорою. Встановлюється один раз на весь термін служби автомобіля, не вимагає перевстановлення. Плівка пропускає ультрафіолет, тому обклеєні і не обклеєні плівкою деталі автомобіля вигорають рівномірно.
- Вінілова матова плівка — декоративна автомобільна плівка завтовшки до 100 мкр максимум, що може бути прозорою або будь-якого іншого кольору — чорна матова, біла матова і т. д. В силу своєї товщини вона дає деяку захист кузова в порівнянні з тим, якщо б він не був обклеєний зовсім, але в своїх захисних функціях значно поступається поліуретану. Вінілова матова плівка може захистити лакофарбове покриття від дрібних неприємностей на зразок гілки або піску, але з гравієм, вилітають з-під коліс автомобіля на високій швидкості, вона не впорається і порветься. Термін служби вінілової плівки до 5 років в залежності від виробника. Вінілова плівка не пропускає ультафіолет, тому по закінченні часу можлива різниця в кольорі кузова між захищеними і незахищеними елементами.
Зараз на прикладі одного проекту ми продемонструємо плюси і мінуси кожної з цих плівок.
В 2013 році в наші руки потрапив автомобіль BMW 3 білого кольору, власник якого побажав надати кузову матовий фініш і захистити його від відколів і подряпин. Оскільки в пріоритеті, крім естетичної складової, стояла захисна функція, то вибір був очевидний — поліуретанова антигравійна плівка 3M VentureShield Matte. Захисна плівка 3M VentureShield Matte доступна в ширині 0.61 м і 1.22 м, тому ми використовували її для обклеювання переднього бампера, крил, дверей, а також дрібних деталей на кшталт порогів і полички заднього бампера.
На оптику ми встановили глянцеву антигравийну плівку 3M VentureShield, яка надійно захистить від усякого роду дорожніх неприємностей, при цьому збереже прозорість фари, ніяк не впливаючи на розподіл світлового потоку.
З капотом справа йшла складніше. Для безстикової обклеювання таких великих деталей, як капот, необхідно використовувати плівку шириною 1.52 м, яка в матовому варіанті недоступна. За погодженням з власником ми встановили на капот і задній бампер вінілову плівку KPMF з матовим фінішем (серія 88000). Зроблено це було виключно за ширини 1.52 м. Хоча плівка KPMF і є однією з найбільш товстих (її товщина 100 мкр), захисними властивостями 200-микронового поліуретану вона не володіє. Але довелося пожертвувати захисними функціями на користь краси.
Завершальним штрихом даного проекту було створення ефекту панорамної даху за допомогою чорної глянцевої плівки KPMF (серія 88000). Цю ж плівку ми використовували при обклеюванні дзеркал для створення ансамблю.
Вікна автомобіля були затоновані тонувальної плівкою LLumar серії ATR.
Результат обклеювання автомобіля BMW 3 ми в свій час викладали в нашій галереї.
Матова захисна плівка: відгук
Тепер найцікавіше. Перед початком робіт у 2013 ми чесно попередили власника BMW 3 про те, що матова поліуретанова плівка — не кращий варіант для автомобіля білого кольору. Справа в тому, що антигравійна плівка 3M VentureShield Matte, як і класичний варіант цієї плівки, виконана з одношарового поліуретану. Це означає, що у неї відсутня верхній захисний шар, як у двошарових плівок поліуретанових — PremiumShield Elite, SunTek та ін. Оскільки поліуретан має пористу структуру, при відсутності верхнього захисного шару, особливо коли автомобіль нагрівається, в мікроскопічні пори плівки набивається пил, прилипають комахи, які роз'їдають поверхню. Такому впливу здатна протистояти тільки плівка з інертним захисним покриттям. Для автомобілів чорного і білого кольору одношарові поліуретанові плівки являють проблему, так як в результаті подібних дій плівка може набувати жовтуватий відтінок. Крім того, на чорних і білих автомобілях така плівка вимагає дуже ретельного догляду (періодичні полірування, натирання воском).
Виникає логічне запитання, чому ж тоді виробники не знімуть з виробництва одношарові поліуретанові плівки? У них є свої плюси. По-перше, це відмінна еластичність, яка невластива двошаровим поліуретановим плівкам. В результаті одношарова антигравійна плівка може бути нанесена на будь-яку поверхню зі складною геометрією там, де двошарову плівку встановити важче. По-друге, на всіх автомобілях, крім білого і чорного кольору, одношарова антигравійна плівка не змінює відтінок і не вимагає ніякого додаткового догляду! Матова антигравійна плівка не доставляє абсолютно ніяких проблем для автомобілів будь-якого кольору, крім білого і чорного. Приміром, ми впевнені, що власник Volvo XC 90, який ми також обклеювали матовою плівкою VentureShield, ні з якими проблемами не зіткнеться.
Тому оптимальним варіантом захисту чорних і білих автомобілів є двошарова поліуретанова плівка, вибір яких удосталь SunTek, PremiumShield Elite, ClearShield Pro та ін Але матовою двошарової плівки поки немає.
При правильному виборі антигравійної плівки вона у майбутньому не буде доставляти головного болю власнику і буде служити протягом усього терміну експлуатації автомобіля. У разі обклеювання білого BMW 3 матовою поліуретановою плівкою ми знали, що строк служби буде значно менше.
Автомобіль повернувся до нас в липні 2016 року, і ми мали можливість побачити роботу двох плівок — 3M VentureShield Matte і KPMF — в дії.
Зовнішній вид антигравійної плівки 3M VentureShield Matte залишає бажати кращого. Як бачимо, плівка придбала жовтуватий відтінок. Ситуація могла б бути дещо інший при регулярному догляді за обклеєних автомобілем (поліровці і натирання воском), але в цілому такі проблеми були неминучі.
На фото видно неідеальний білий колір автомобіля, особливо в порівнянні з білим переднім бампером, коли ми зняли захисну плівку.
Власник автомобіля попросив нас зробити фейсліфтинг автомобіля — зняти стару антигравийную плівку і обклеїти його заново... матовою поліуретановою плівкою 3M VentureShield Matte.
Як зняти антигравийну автопленку?
Видаляється поліуретанова плівка дуже легко. Ми використали апарат високого тиску Karcher. Алгоритм дій такий: за допомогою парогенератора обробляємо невелику ділянку поверхні, обклеєної плівкою, починаючи з країв і рухаючись до центру. Тягнемо за краєчок плівки і починаємо знімати. Повторюємо ці дії поперемінно. Поліуретанова антигравійна плівка знімається цілісним шматком, не рветься і не залишає на поверхні найменших слідів клею.
Що ми бачимо під антигравійною плівкою? Лакофарбове покриття автомобіля, яке було захищено поліуретановою плівкою протягом 3 років, зберегла свій первозданний вигляд. Жодного відколу і подряпини на кузові немає. Завдяки тому, що антигравійна поліуретанова плівка пропускає ультрафіолет, лакофарбове покриття також зберегло свій початковий колір.
При цьому вінілова плівка KPMF виглядає набагато краще, ніж поліуретанова — вона зберегла білизну, в неї не набився бруд. Але якщо придивитися уважніше, ми побачимо маленькі дірочки на плівці, яку наскрізь пробив дорожній гравій. І як наслідок — сколи на лакофарбовому покритті. Можна укласти, що з захисною функцією вінілова плівка не справляється так, як антигравійний. В планах у власника автомобіля також змінити пробиту білу вінілову плівку на нову, тож, сподіваємося, у нас буде можливість оцінити наслідки експлуатації вінілу для кузова. Одне можна сказати напевно — знімати цю плівку буде набагато складніше і, можливо, колір капота буде дещо відрізнятися від інших деталей.
Видаливши антигравийную плівку 3M VentureShield Matte, ми приступили до повторного обклеювання автомобіля нею ж. З новенькою антигравійною плівкою автомобіль виглядає дуже красиво (на задньому бампері плівка ще стара) та від пошкоджень лакофарбового покриття він буде надійно захищений.
Звичайно, через деякий час на білому автомобілі проблема повториться, і тоді для збереження гарного зовнішнього вигляду плівку доведеться знову перевстановлювати. Повторимо, що якщо б автомобіль був білого або чорного кольору, з матовою плівкою ніяких складнощів не виникло б. Для білого автомобіля оптимальним варіантом була б обклеювання двошаровою поліуретановою плівкою, яка на сьогоднішній день буває тільки глянцевою. У цьому випадку про перевстановлення антигравійної плівки мови не йшло. Обклеювання білого автомобіля матовою антигравійною плівкою як не можна краще підтверджує приказку про те, що краса вимагає жертв. Більше фото процесу оклейки дивіться в галереї.
Підбір комплекту автоплівок


