Міфи про антигравійну плівку
Власник автомобіля, який замислюється про обклеювання автомобіля захисною плівкою, часто запитує думку у своїх знайомих, які вже встигли це зробити, і часто стикається з великим розкидом думок. Одні дуже задоволені плівкою, інші, навпаки, кажуть, що плівка почала жовтіти, відклеюватися та ін.
Спробуємо розвіяти основні міфи про антигравійної плівки, поширені серед водіїв.
1. Антигравійна плівка помітна на автомобілі. Поліуретанова плівка абсолютно прозора і має такий же глянець, як лакофарбове покриття автомобіля. Для автомобілів з матовим фінішем існує матова захисна плівка. Після установки плівка стає невидимою з відстані 1.5-3 м. Малоймовірно помітити плівку, якщо людина не попереджений про її наявність. При наклеюванні стандартного комплекту з антигравійної плівки пропонується частковий захист капота шириною 40 см, але якщо смуга на капоті небажана, то можливе повне обклеювання капота. Більшість плівок доступні в ширині 1.22-1.52 м, що дозволяє захистити великі деталі автомобіля без стиків.
2. Антигравійна плівка жовтіє — це не так. Якщо плівка на Вашому автомобілі пожовтіла, то з упевненістю можна сказати, що це вінілова плівка. На жаль, в нинішній економічній ситуації деякі установники не гребують тим, що видають прозору вінілову плівку за поліуретанову. Іноді це робиться не з злого умислу, а через плутанину в самому понятті "антигравійна плівка", яка виникла навколо цього продукту. Ефективно захистити автомобіль від відколів і подряпин здатна тільки поліуретанова плівка, яка поглинає удари дорожнього гравію і ін. Вінілова плівка в силу своєї товщини також може розглядатися в деякій мірі як захисна, але за своїми захисними характеристиками вона значно поступається поліуретанової.
Як відрізнити прозору вінілову плівку від поліуретановою? Найпростіший спосіб: попросіть перед установкою зразок плівки і спробуйте розірвати її. Вінілова плівка відразу порветься, а поліуретанова — ні.
Деякі проблеми з пожовтінням на світлих автомобілях може створювати популярна поліуретанова плівка 3M VentureShield. На сьогоднішній день це одна з небагатьох одношарових плівок. Відсутність верхнього шару робить антигравийную плівку VentureShield еластичною і простий в установці, але нестійкою до агресивних середовищ, комариної кислоті, деревної смоли та інші. Автомобілі білого кольору, обклеєні даної плівкою, потребують дуже ретельного догляду — періодичного полірування, натирання воском. Тому світлі автомобілі ми рекомендуємо обклеювати двошаровою поліуретановою плівкою ClearShield (SolarGard, США). Наявність додаткового верхнього шару робить її стійкою до забруднень. Двошарові поліуретанові плівки рекомендуються і для автомобілів чорного кольору.
Також на ринку є дешеві аналоги антигравійних плівок (як правило китайського або корейського виробництва), які не відрізняються високою якістю і можуть жовтіти. Ми радимо вибирати тільки американські поліуретанові плівки, перевірені часом.
3. Антигравійна плівка дряпається. Так, виникнення подряпин відбувається на будь-якій поверхні, і поліуретанова плівка не виняток. Але мікроподряпини з антигравійної плівки можна прибрати легкої поліруванням. Поліуретанову плівку можна полірувати набагато частіше, ніж незахищене лакофарбове покриття. Якщо поліровка кузова автомобіля без помутніння фарби може відбуватися 3-4 рази, то полірування автомобіля, обклеєного захисною плівкою, можливе в середньому 4-5 разів на рік.
4. Відмінність у кольорі кузова при видаленні плівки — знову ж таки це результат обклеювання вінілової плівки. Поліуретанова плівка повністю пропускає ультрафіолет, тому кузов вигорає рівномірно на захищених і не захищених плівкою деталях. Хоча антигравійна плівка встановлюється на весь термін служби автомобіля, при необхідності вона може бути видалена без відмінності в кольорі кузова. Один з автомобілів AvesAuto був захищений антигравійною плівкою 3M Ventureshield в 2004 році і за зняття плівки не було абсолютно ніякого відмінності в кольорі. Якщо говорити про вініловій плівці, то її необхідно видалити після 2-3 років експлуатації максимум, щоб кузов надалі збігався з кольором.
5. Антигравійна плівка відклеюється — така проблема дійсно існувала кілька років тому. Плівку на торцях автомобіля "відстрілювали" на мийках високого тиску, не дотримуючись рекомендованих 50см відстані сопла до поверхні. Ми знайшли ефективне вирішення даної проблеми, доопрацювавши лекала для порізки антигравійної плівки. Тепер при порізці плівки на плоттері ми залишаємо невеликий запас для підвороту, що виключає відстріл на автомийках.
6. Залишки клею на кузові при видаленні плівки — це міф. Антигравійна плівка видаляється без найменших слідів клею на лакофарбовому покритті, чого не скажеш про вініловій плівці. Щоб не мати проблем з клейовим шаром, вінілову плівку слід видалити через 5-7 років після встановлення. Поліуретанову плівку може зняти власник автомобіля самостійно або в будь-якому інсталяційному центрі. Необхідно лише попередньо нагріти захисну плівку до температури 65° з допомогою звичайного фена або гарячої води і потім приступити до видалення, починаючи з куточків.
7. Антигравійна плівка вимагає спеціального догляду — це теж неправда. Основний плюс поліуретанової плівки в тому, що її наявність не створює власнику автомобіля жодних додаткових проблем з доглядом. Обклеєний автомобіль експлуатується точно так само, як неоклеенный. Для підтримки первісного вигляду антигравійної плівки рекомендується натирати її безбарвним воском. Можна використовувати той же віск, що і для незахищених елементів автомобіля.
Об'єктивно у поліуретанової захисної плівки є тільки один мінус — досить висока ціна, але якщо розглядати обклеювання автомобіля як інвестицію у збереження зовнішнього вигляду автомобіля в стані "щойно з салону", то ціна здається виправданою, особливо з урахуванням того факту, що плівка встановлюється на весь термін служби автомобіля.