Топ коат поліуретанових плівок
У ході експлуатації автомобіля рідне лакофарбове покриття кузова піддається безлічі загроз. Це і агресивна хімія на трасах, особливо в осінньо-зимовий період, і подряпини і сколи. Щоб захистити автомобіль ми використовуємо антигравийну поліуретанову плівку.
Поліуретанова плівка розрахована на наступні види захисту:
- Бронювання поліуретановою плівкою запобігає від дрібних подряпин на поверхні кузова
- Захист від пошкоджень при притирках на парковках і при дрібних ДТП
- Захист від лужних і кислотних хімічних середовищ та реагентів
Якісна поліуретанова плівка - це найбільш міцний і зносостійкий матеріал.
Дуже важливий параметр оцінки поліуретанової плівки - це її можливе пожовтіння. Воно відбувається в результаті зміни верхнього шару або топ коата. Всі сучасні антигравійні плівки мають верхній захисний шар або топ коат (буквальний переклад з англійської мови).
З іншими особливостями антигравійних плівок можна ознайомитися в нашій статті прямо тут.
Трохи історії виробництва поліуретанової плівки
Важливо розуміти, що пожовтіння плівки - це дуже серйозний біч, з яким зіткнулися виробники захисних плівок на зорі їх створення. Коли ви бачите пожовтіння, у вас явно виникає одна ідея, що це вигоряння на сонці. Однак це зовсім не так. Адже поліуретанова плівка пропускає ультрафіолет. І пропускає повністю, на всі 100%. Природа пожовтіння поліуретанової плівки зовсім інша.
У чому ж справа?!
Перше покоління захисної плівки
Для розуміння суті справи розділимо умовно виробництво захисних плівок на два етапи: захисні плівки 1 покоління і 2 покоління.
Важливо розуміти, що ранні плівки першого покоління були одношаровими. Найвідоміший представник цього класу - це 3M VentureShield. Поліуретан сам по собі має пористу структуру, яку можна порівняти з поролоновою губкою. Ось в пори такої плівки і потрапляє сміття, таке як бітум, бруд, хімія, пташиний послід тощо. Саме цей бруд і створює ефект так званого пожовтіння.
Рішення проблеми, або Друге покоління
Але ринок розвивається стрімко. Виробники захисної автомобільної плівки постійно працюють над удосконаленням продукту, тому вирішили проблему, додавши верхній захисний шар зі спресованого поліуретану. Саме він і закриває пори губчастої природи від забруднення та інших зовнішніх подразників. У число плівок Другого покоління входять такі, як SunTek Top Coat, PremiumShield Elite, 3M Scotchgard.
Досвідчені автолюбителі тепер з розумінням справи запитують: Скільки шарів має ця плівка?!
Класифікація захисної плівки за типом верхнього шару
Верхній захисний шар поліуретанової плівки або ТОП КОАТ буває трьох видів.
М'який топ коат. Цей тип плівки в силу ефекту самовідновлення більш стійкий до подряпин, але також легше вбирає бруд. Він досить часто рекомендуємо для інсталяції на автомобілі чорних і темних кольорів. Адже якщо плівка в силу різних причин з часом трохи змінить колір, це не буде помітно. Практично ніколи. До цього типу плівок відносять PremiumShield серії Elite SH (Self-Healing).
Твердий тип. Він як раз навпаки: більш стійкий до вбирання бруду, але менш стійкий до подряпин. В силу цих та інших обставин він є ідеальним кандидатом на поклейку для авто білих відтінків. До того ж, така плівка зберігає прозорість прогягом всього періоду експлуатації. А від подряпин можна позбутися простим нагріванням або поліруванням. До цього виду плівки фахівці відносять: SunTek Ultra, PremiumShield CR.
Середній тип Топ Коат. Це проміжний або універсальний варіант. Його клеять як темні, так і світлі авто. Сюди входять такі плівки, як SunTek Top Coat, PremiumShield Elite, Madico Protekt PPF та інші.
Також в тему пригоді вам стане наш відео про проблему пожовтіння поліуретанових плівок. Послухайте думку нашого експерта прямо зараз: